Зелена корова — один із найбільш впізнаваних українських виробників рослинної продукції. Продукція львівського бренду є частим гостем на кухнях українців, що дотримуються рослинного харчування. Після запуску шести рослинних новинок, команда UA Plant-Based поспілкувалися з представниками бренду та дізналася найцікавіше про його створення та плани на майбутнє.
Розкажіть трошки про свою історію появи: хто, коли та чому вирішив започаткувати виробництво, та як прийшли до подібного брендингу.
Все почалося з мрії. Основний склад нашої команди — вегетаріанці та вегани, а власники бізнесу також є співзасновниками вегетаріанського кафе у Львові. У зв’язку з цим ми зіштовхнулися з тим, що на українському ринку дуже мало якісної та смачної сировини для нашого кафе, а тому ми вирішили самостійно створити щось унікальне, здорове та смачне.
Основним лозунгом нашого бренду є «як для себе». Тому що ми самі слідкуємо за своїм здоров’ям, нам не все одно, що ми їмо. Тож коли почали створювати продукцію, головною вимогою було те, що все має бути максимально здоровим, наскільки це можливо у виробничих процесах. Ми повністю чесні зі своїм споживачем, і склад та позначки на етикетці повністю збігаються зі вмістом продукту.
А як змінилася Зелена корова за роки існування? Цікаво все: асортимент продукції, кількість людей у команді, можливо навіть світогляд”бренду. Також знаємо, що незабаром буде ребрендинг пакування. Можливо, вже можете поділитися якимись натяками?
За майже 5 років існування бренду багато що змінилось, як і весь світ. Ми наче відчули веганську хвилю, що насувається на Україну, а тому наш продукт дуже добре просунувся за ці роки. Ми збільшили виробничі обсяги майже у п’ять разів, і тільки за останній рік — у 3 рази! Розширили лінійки, додали веган сосиски та ковбаси, а на початку 2022 запустили бургери, гриль, нагетси, фіш крокети.
Штат працівників також суттєво збільшився: від 10 людей до майже п’ятдесяти. Нас активно запрошують на виставки, інтерв’ю, а наша продукція постійно з’являється на поличках все нових супермаркетів. З локального маленького Львівського бізнесу, ми перетворилися на середній бізнес на всю Україну. Єдине, що залишилось і залишиться незмінним — наш підхід до прозорості, турботи та створення продукції як для себе.
Де відбувається виробництво продукції Зелена корова та звідки берете інгредієнти? Знаємо, що цього року ви отримали сертифікацію ISO 22000, розкажете наскільки це складний процес?
Наше виробництво зараз знаходиться за Львовом, у селищі Ременів. В основному всі інгредієнти до продукції українського походження, адже ми за те, щоб підтримувати українського виробника. Зокрема і наш основний інгредієнт — ця дорожча соя без ГМО, якої не так вже й багато в Україні, бо всю викуповують закордон. Для нас сою вирощує на замовлення фермер у львівській області.
Отримання будь-якого сертифікату, а особливо ISO 22000 — це не легкий процес, але він того вартує. На виробництво приїжджає комісія, яка все перевіряє: говорить що доробити, що підправити. Потім, якщо треба, приїжджає ще раз, аби перевірити виконання своїх рекомендацій. Можливо, зі сторони це важкувато, але завдяки нашому підходу до ведення бізнесу, нам це далося легко, бо ми й самі любимо, коли все чисто і за стандартами.
Ви співпрацюєте з багатьма супермаркетами та спеціалізованими магазинами. Наскільки складно було вийти на рівень всеукраїнських мереж (на кшталт Сільпо)? Та яким чином ця співпраця вплинула на ваш бізнес?
Співпраця з супермаркетами дійсно дуже добре впливає на бізнес, з очевидних причин. І нам дуже пощастило з менеджерами: вони також всі вегани, тому були дуже зацікавлені, щоб рослинна продукція була доступна в кожному місті.
Почати співпрацювати з такими мастодонтами, як Сільпо або Ашан — це не легко. Треба виконати цілу низку умов, але ми дуже амбітні, тому поступово все вирішували, для того, щоб нас захотіли взяти.
Як ви оцінюєте наявну споживчу ситуацію стосовно рослинної продукції? Наскільки великий попит та чи зріс він за останні кілька років? Загалом, на вашу думку, у чому найбільше зацікавлені покупці рослинних альтернатив.
Зростання нашого виробництва у п’ять разів за п’ять років про щось точно свідчить! Думаємо, наші українці стають більш освічені що стосується здоров’я та свідомого споживання, переймаються екологією та економікою, стають більш співчутливими до тварин. Вони ж наші сусіди по планеті.
Ми бачимо досвід інших країн: все треба робити поступово, гарні приклади завжди добре заходять людству. Особисто наша думка, що з часом наші люди все більше і більше будуть зацікавлені саме в здоровому харчуванні, тому ми зайняли правильну нішу.
Як відбувається розробка нових продуктів у Зеленій корові? Чим ви надихаєтеся та як вирішуєте що саме запускати?
Нашими технологічними процесами займається співвласник бренду Вадим Хребтов, він є шеф-кухарем в кафе Green, тому має гарний кулінарний смак. Вадим — сучасна молода людина, тому слідкує за світовими трендами та тенденціями. У нас не так багато досвіду із новими запусками, але наразі ми розробили для себе таку стратегію: спочатку ми вивчаємо попит на ринку, потім думаємо над реальністю її реалізації, а вже потім працюємо над запуском.
На своїх сторінках ви пропонуєте чимало апетитних рецептів рослинних страв із продукцією Зеленої корови. Ви самі придумуєте та фотографуєте рецепти? Знаємо, що у вашій команді є шеф-кухар, хочемо дізнатися про нього більше!
Так, ми самі придумуємо рецепти, десь щось змінюємо, адаптуємо під веганство, готуємо і фоткаємо. В основному всі страви розробляє Вадим, а щось наша менеджерка з реклами Юлія (це я). Вадим просто віртуоз по створенню чогось новенького: чого вартує рецепт риби з тофу, такого точно ніде немає!
Вадим дуже веселий та харизматичний кримський парубок: одружився з львів’янкою, переїхав до Львова, і тут все закрутилось. Відкриття Green кафе, створення нового меню, участь в майстер-класах, фестивалях, створення Зеленої корови. Вадим має багато ідей і енергії, які підхоплюють люди, але за цим всім ховається ще й дуже серйозний професіонал.
Як пов’язана робота Зеленої корови, каналу Green Family та львівського закладу Green?
Ці всі проєкти пов’язані: канал ми створили як для Green, так і для Зеленої корови. У нас майже одна команда та одна ціль. Зробити світ трішечки кращим!
Маєте якісь масштабні плани чи мрії на майбутнє? Можливо, масштабування виробництв чи створення мережі ресторанів?
Ми маємо за мету збільшувати виробництво та вдосконалювати його. Кожен рік додавати нові лінійки продуктів, розширюватися в супермаркетах, вийти на експорт.
А яким вбачаєте майбутнє рослинного харчування?
Ми точно бачимо в цьому майбутнє, і це так буде! Бо все до того йде.
Звичайно, вибір за кожним особисто, тому ми й стараємось завдяки неагресивному контенту, з турботою, опікою та своїм власним прикладом і стилем життя команди знайомитися ближче з аудиторією. Це найкраще працює та глибше торкається сердець 🙂