Westmills – «Рослинні альтернативи — це і є наше майбутнє»

Наприкінці 2019 року в Україні неочікувано з’явився культовий продукт — рослинне м’ясо американського бренду Beyond Meat. Їхні котлети та сосиски чудово відтворюють смак і текстуру традиційних продуктів, але без екологічних та етичних наслідків, пов’язаних із тваринництвом. Про появу революційного м’яса написали ледве не всі медіа, а прихильники рослинного харчування змітали Beyond Meat з полиць магазинів.


Ми поговорили з директором компанії-дистриб’ютора Beyond Meat Станіславом та дізналися, чому саме цей продукт став їхнім першим вибором, а також яким він вбачає рослинне майбутнє України та світу.

Розкажіть трохи про Westmills. Як давно ви працюєте? Займаєтеся виключно рослинними продуктами? 

Компанія була створена напередодні підписання угоди з дистрибуції Beyond Meat наприкінці 2019 року. До цього жодного досвіду в цій сфері у нас не було. Після закінчення першого року дистрибуції ми вирішили розширити свій портфель та додати до нього найкращі бренди, що спеціалізуються на виробництві рослинних продуктів.

Чому вирішили спеціалізуватися саме на рослинних альтернативах? Що вас мотивує?

В мене вже п’ять років є інший бізнес мережа електрозаправок, основною та кінцевою метою якого є скорочення викидів СО2 в атмосферу. Тож дистрибуція рослинного м’яса це логічне продовження, оскільки ми боремося з м’ясною промисловістю, котра є одним з найбільших факторів забруднення повітря. 

Як виникла ідея привезти Beyond Meat в Україну? Чи складним був процес? 

Перемовини тривали понад три місяці, а вірогідність успіху була не більше 50%. Але я дуже задоволений, що в нас все вийшло.

Як ритейлери та споживачі сприйняли Beyond Meat? Чи очікували ви подібну реакцію та попит?

Ми не очікували, ми власне створювали цей попит. Правильно налаштований таргетинг, бездоганна робота PR-відділу та продумана маркетингова стратегія це був ключ до нашого успіху.

З ким працювати легше або цікавіше: з ритейлом чи закладами харчування? 

Приймають рішення швидше в ХоРеКа і креатив там проявити легше.

Відчуваєте, що Україна готова до рослинних альтернатив продуктів тваринного походження? Чи є робота в цій сфері перспективною?

Це сегмент ринку харчування, що буде дуже активно розвиватись у найближчі двадцять років, і я впевнений, що Україна не буде відставати від тренду. У свою чергу ми будемо сприяти цьому і поставляти на ринок найкращі інноваційні рослинні продукти зі всього світу.

Від риби наразі відмовляється досить небагато людей. Чому вирішили привезти до України саме рослинну рибу Good Catch

Справа не у негайній відмові від споживання, а у неможливості знайти альтернативу. Тепер завдяки нам вона вже є.

Яким бачите свій бізнес через п’ять років? Маєте якісь цікаві плани на майбутнє?

У планах робити мінімум трикратне зростання в об’ємах щорічно, а також розпочати експорт рослинного м’яса українського виробництва до інших країн.

Нарешті, яким ви вбачаєте майбутнє світу та харчування людей? Що кожен та кожна з нас може зробити, щоб це майбутнє було світлим? 

Я вірю, що рослинне м’ясо це і є наше майбутнє. Тепер місія кожного з тих, хто дочитали цю статтю до кінця спробувати Beyond Meat та Good Catch і розповісти про смак та філософію такого харчування мінімум десятьом знайомим!

Моїй донці Марії лише десять і вона вже шість років вегетаріанка. Коли побачила, що я відповідаю на ваші питання, дуже захотіла залишити свій коментар:

«Я вважаю, якщо всі люді перестануть їсти м’ясо, рибу та іншу їжу тваринного походження, наш світ стане добрішим. Люди зараз не усвідомлюють, що вони роблять, вони вбивають беззахисних тварин заради смаку, але для цього вже існують інші смачні продукти».

Alevtyna Kozachok
Координаторка UA Plant-Based