We Berry — «Наші десерти справді необхідні людям»

Для гарного настрою важливо тішити себе дрібницями. Чому б не купити собі до чаю глазурований шоколадний сирок, в основі якого замість сиру — ніжний кеш’ю? Сирок, точно як з дитинства, тільки цілком на рослинній основі. Завдяки WeBerry, такі сирки та інші корисні солодощі, зроблені з найякісніших інгредієнтів, доступні кожному. Сьогодні дізнаймося більше про рослинний бізнес WeBerry, а власниця Світлана розповість як її хобі перетворилося у справжній український стартап.

Що вас надихнуло на створення рослинного бренду WeBerry? Розкажи історію створення: від ідеї та до запуску. Які ваша основна місія? 

Від ідеї до запуску пройшло менш як місяць. За цей час я розробила з другом перший дизайн, надрукувала наклейки/візитівки, купила все для пакування та інгредієнти для пророблення перших десертів. І стартом життя проєкту став перший пост в інстаграмі в жовтні 2017 року. Спочатку WeBerry було суто платформою для реалізації моїх творчих амбіцій. Мені подобалось вишуковувати нові рецепти, експериментувати, фотографувати, налаштовувати рекламу. Загалом кожна задача в проєкті мене драйвила.

Про розвиток та необхідність такого бізнесу в Україні я дізнавалась від своїх клієнтів. Наприклад, був випадок, коли я доставляла тортик для дитини на день народження. І мама його дуже тішилась, що нарешті у її донечки буде торт на день народження, бо раніше нічого солодкого дозволити вони собі не могли, бо в дитини була алергія на цукор та лактозу. Син мого друга від народження не міг вживати деякі горіхи, ягоди, цукор та глютен. І разом з нашими тортами вони святкували його 2, 3 та 4-річчя.  І таких випадків було дуже багато. Це допомогло мені  усвідомити, що WeBerry — це більше ніж просто моє хобі. Наші десерти справді необхідні людям. 

Цікаво дізнатися більше про вашу продукцію. Яка найпопулярніша позиція серед ваших клієнтів? І який вас особистий фаворит?

Думки нашої команди та клієнтів тут збігаються. Це однозначно кеш’ю сирочки! Наша гордість, бо WeBerry перші в Україні розробили альтернативу магазинним сирочкам – без цукру та повністю на рослинній основі. Зараз у нас в лінійці 5 смаків, та фаворитом є смак «вишня з маком». Народилося це поєднання зі спогадів дитинства, бо моїм улюбленим десертом був шоколадний торт зі сметанним кремом, вишнями та маком, який готувала мама. І я намагалася максимально передати той самий смак. До речі, зараз це один із улюблених десертів моєї мами.

Яким чином і як довго ви розробляєте кожну позицію? Які ваші критерії успіху, коли ви розумієте, що знайшли ідеальну формулу?

Алгоритм завжди різний. Буває, що розробляємо десерт з першої спроби, буває, що проходить декілька місяців та кілограми списаних інгредієнтів. Найдовше ми розробляли асорті з тартів, майже 4 місяці. Та вже через 2 місяці після старту продажів вивели їх з асортименту. На смак все клас, та сам формат не набрав популярності. Хоча може просто був не час.

Перший етап завжди дегустація в команді, збираємо відгуки та побажання, допрацьовуємо десерт. А далі після виходу в продаж найвідповідальніша частина – зібрати відгуки клієнтів! І тут ми розуміємо наскільки наші смаки збігаються та чого хоче більшість. І протягом 2-3 місяців ми можемо ще допрацьовувати смак, зовнішній вигляд та пакування.

Чи вважаєте ви, що рослинні бізнеси, як ваш, є перспективними в Україні? 

Я думаю, що світ більшою мірою рухається до чистого харчування та простих інгредієнтів. І тому потреба в таких бізнесах однозначно буде. У нашому ритейлі зараз дуже багато рослинних десертів, напоїв, перекусів іноземних виробників. І наші українські компанії могли б зайняти їх місце. Та не думаю, що саме зараз найкращий час для відкриття такого бізнесу (дивлячись на економічну ситуацію в країні та кількість компаній, які закрилися з початку карантину). На жаль.

Які ваші плани на майбутнє? Чи плануєте ви відкривати окремий заклад WeBerry? Або додати в асортимент солені позиції?

Зараз наша основна задача, як бізнесу – адаптуватися до економічної ситуації та зберегти рівень, якого досягли за 4 роки існування. У нас було в минулому дві спроби відкрити заклад, однак доводилося закриватись. Для мене це мрія номер один, та ми з чоловіком домовились, що наразі робимо акцент на виробництві та B2B, тому вкладаємо всі ресурси туди. 

Про солені позиції, однозначно ні. Можливо з відкриттям закладу така лінійка стане більш актуальною. На цей момент зосереджені саме на солодкому напрямку. Плануємо випустити нову лінійку в продаж. Наразі вдосконалюємо рецептуру, і мабуть, вже ближче до літа представимо її світу.

Які б три поради українським рослинним бізнесам-початківцям ви б дали?

Починати з малого. Не потрібно відразу знімати професійний цех, можна протестувати продукцію на домашньому виробництві, або у невеликому приміщенні.

Визначити, у якому напрямку хочете розвиватись на старті: B2B чи B2C. Бо від цього буде залежати, як вибудовувати процеси у власному бізнесі.

Ну і завести сторінки у соцмережах, оформити сайт (залежно від обраного напрямку розвитку). Виділити бюджет на рекламу, щоб почати знайомити ринок з вашою компанією.

Все вдасться!

Інтерв’ю провела: Софія Остимчук

    UA Plant-Based
    Команда UA Plant-Based