Wanted Vegan – «Очікуємо шаленого буму рослинного сегмента до 2030 року»

Український ринок рослинного м’яса не припиняє дивувати, і всі виробники мають щось унікальне, чим можна пишатись. Для бренду Wanted Vegan це — рослинні «курячі» нагетси, котрі мають ідентичну до традиційного продукту смак, текстуру і соковитість.

Звісно, ми не могли пройти повз такої інноваційної команди, тож із задоволенням поспілкувалися з засновником бренду Романом і дізналися багато цікавого про історію бренду та їхні амбіційні плани на майбутнє.

Розкажіть про свою команду та ваш досвід роботи до створення Wanted Vegan. 

Я працюю в харчовій промисловості понад 17 років: починав роботу в цій індустрії з імпорту інгредієнтів, згодом відкрив власне виробництво з виготовлення соусів, маринадів, сумішей спецій тощо. У 2020 році започаткували стартап Wanted Vegan і почали й виробляти рослинне м’ясо: на мою думку, наша команда є однією з найпрофесійніших в Україні. Для мене було важливим використати весь наш досвід у створенні Wanted Vegan. Наші технологи постійно підвищують свою кваліфікацію на світових тренінгах і форумах, проводять чисельні відпрацювання в експериментальному цеху, дослідження в нашій лабораторії та постійно на зв’язку з нашими іноземними партнерами — постачальниками інгредієнтів та технологій.

Чому саме така назва? 

Wanted в перекладі з англійської «розшукується», тобто дослівно Wanted Vegan це «розшукується веган». Я сам придумав цю назву і вважаю, що вона звучить дуже круто й емоційно! Наш продукт є інноваційним за своєю рецептурою для України, тож коли я розробляв проєкт, я хотів аби люди після куштування нашої продукції серйозно замислювалися над кориснішими харчуванням, мали для цього широкі можливості. На кшталт з’їсти м’яса, не з’ївши м’яса. Своїм продуктом ми розшукуємо веганів і людей, які цікавляться здоровою їжею, та надаємо їм широкі можливості урізноманітнити власне харчування. 

Як обирали асортимент? Чому зупинилися саме на нагетсах і бургерах та чи плануєте розширювати лінійку? 

Бургери та нагетси — класика. Більшість людей дуже часто їх вживають і мають уявлення про те, якими вони мають бути. Ми запропонували покупцям спробувати те саме, але гуманніше та екологічніше. Так, ми плануємо розширювати лінійку продукції, наповнювати її новими смаками та різними видами рослинних продуктів. Будемо поліпшувати класику та створювати абсолютно нові рецепти. У нас в розробці є дуже цікаві продукти: щось, чого ще не робив ніхто в Україні та світі.

Розкажіть про процес виготовлення продукції: скільки часу розробляли, як тестували та обирали кінцевий варіант? Можливо, чимось надихалися? 

Вперше я став замислюватись над створенням бренду рослинного м’яса 5 років тому, коли тільки спробував аналогічний продукт у Німеччині та почув про їхню популярність в Європі. Тоді ж ми із моєю командою технологів почали пропрацьовувати різні версії: досліджували що ми можемо робити, що в нас виходить і що ні, але не форсували події.

Вже протягом останнього року ми перейшли в активну фазу роботи над проєктом: шукали найкращу сировину по всьому світу, проводили чисельні відпрацювання в нашому експериментальному цеху та доводили рецептуру до теперішньої якості. Ну і почали створювати сам бренд! За ці роки ми провели стільки дегустацій, що бували дні, коли я їв тільки у нас в лабораторії. В процесі підготовки ми спробували усе: зараз, напевно, вже немає бренду рослинного м’яса, що ми не спробували. Тих, що не було в Україні, мені привезли з-за кордону мій син та друзі, отже важко сказати, чим саме ми надихались. У мене є особистий фаворит — Wanted Vegan, бо там ми поєднали весь наш багаторічний досвід із найкращими світовими практиками у створенні веганських продуктів.

З ким вам більше подобається працювати: із магазинами чи з закладами харчування? Чому? 

Важко порівнювати наших партнерів, адже вони всі просто чудові в роботі. Відчуття того, коли йдеш по супермаркету і бачиш там створений тобою продукт, таке ж приємне, як коли в численних ресторанах можеш взяти веганський бургер з котлетою, або цезар з нагетсами. У наших партнерів-ресторанів, зрозуміло, більше творчості, там створюють дивовижні страви.

Розкажіть про ваші улюблені страви з нагетсами та бургерами Wanted Vegan. Маєте якісь рекомендації для людини, що вперше їх придбала? 

Так, обов’язково спершу спробуйте наш бургер з булочками та соусом: таким чином повністю розкривається смак, особисто я люблю його з гострим соусом. Нагетси я дуже люблю додавати в салат Цезар, виходить надзвичайно смачно. Але всі ці продукти самодостатні і їх можна просто швидко посмажити та з’їсти, що я іноді й роблю.

Яке, на вашу думку, майбутнє рослинного харчування у світі та в Україні? 

Я вважаю, що рослинне харчування має величезний потенціал. У 2017 році на семінарі в Німеччині я чув, що на той момент 7% обсягу продукції тамтешніх м’ясокомбінатів складали рослинні продукти. Зараз я статистики не маю, але впевнений, відсоток збільшився. А взагалі, я очікую шалений бум цього сегменту у 2027-2030 роках.

Ви відчуваєте, що рослинне харчування стає популярнішим в Україні? Чи є перспективною робота в цій сфері? 

Буму немає, але популярнішим стає однозначно, започатковується багато стартапів, з’являється конкуренція та потрохи зростає попит. Перспективи однозначно є, але прибутковості бізнесу, вважаю, наразі досягти дуже важко. Потрібно мати потужний запас ресурсів, терпіння, бути готовим до збитків та мати довгостроковий проєкт. Наприклад, вже зараз у світі спостерігається нестача сировини, тобто тим, хто не матиме ресурси для довгострокових контрактів, її може не вистачати. Я маю на увазі серйозний бізнес з великими обсягами, а не крафт на декілька сотень кілограмів. Прогнозується. що, наприклад, соєвий ізолят (який ми, до речі, не використовуємо) подорожчає в 3 рази.

Яким ви бачите свій бізнес через 5-10 років? У чому вбачаєте свою глобальну місію?

Місія нашого стартапу — забезпечити можливість доступного вибору здорового харчування якомога більшій кількості людей без необхідності обмежувати себе в улюблених стравах! За 5 років, сподіваюся, ми значно збільшимо лінійку, будемо лідерами в Україні та вийдемо на світовий ринок.

Alevytyna Kozachok
Координаторка проєкту UA Plant-Based