Рослинні інновації: від кальмарів, отриманих шляхом ферментації, до Мексиканського рослинного м’яса

Розповідаємо про три іноземні бренди, котрі розвивають сектор альтернатив м’яса самим своїм існуванням. Серед них: виробник морепродуктів шляхом ферментації AquaCultured Foods, творець мексиканських страв Plant Ranch та бізнес із соціальною метою New Breed Meats.

Останніми роками сектор альтернативного білка значно розширився. Традиційно найпопулярнішим було рослинне м’ясо, однак наразі Good Food Institute визнали ферментовані та культивовані білки ключовим «технологічним стовпом» у сфері. У 2020 році з’явилося 13 нових стартапів, які використовують ферментацію для створення альтернативних білків та які залучили 587 мільйонів доларів інвестицій. Також з’явилося чимало нових постачальників, зосереджені на отриманих ферментацією білкових інгредієнтах. Серед найбільших гравців у сфері мікробної ферментації: британський гігант Quorn, ізраїльський стартап Kinoko-Tech і американський Arbiom. Але зараз новий ферментаційний стартап чинить фурор в альтернативних морепродуктах!

«Альтернативні морепродукти досі вважаються індустрією, яка тільки зароджується,  і в якій немає жодного серйозного гравця, тож наша компанія готова стати знаменитою», — пояснила співзасновниця і генеральна директорка AquaCultured Foods Енн Палермо на демонстраційному дні Big Idea Ventures.

Рослинні морепродукти ー це вільна ніша на ринку

AquaCultured Foods народився через занепокоєння негативним впливом на середовище, пов’язаним із сучасною індустрією морепродуктів.

 «Наразі 90% усього дикого рибальства віднесено до категорії надмірного вилову, в результаті чого 170 країн мають незадоволений попит на морепродукти. Крім того, очікується, що світовий попит на морепродукти зросте на 30%», — сказала делегатам Палермо.

Стартап створює цілісні альтернативи морепродуктам шляхом ферментації та націлений на глобальний ринок м’яса вартістю 2,7 трильйона доларів. З них 216,9 мільярда доларів припадає на світовий ринок морепродуктів, що робить ринок «доступним» для AquaCultured Foods.​

Рішення, за словами Палермо, полягає в тому, щоб ввести на ринок нарізні шматочки альтернативи морепродуктів ー від креветок і кальмарів до білої риби та тунця: «Ми робимо це за допомогою процесу ферментації, так ми можемо відтворити весь зовнішній вигляд м’яса, харчову цінність та текстуру традиційних морепродуктів».

AcquaCultured Foods досягає цього за допомогою власної технології, на яку має три патенти: один на метод виробництва, інший на використання в харчовій системі, а третій на власний штам грибів. Стартап стверджує, що його продукція «є більш поживною» за інші альтернативи морепродуктів на ринку, оскільки вони «вирощені, а не оброблені», а отже зберігають усі природні білки, волокна та мікроелементи, а за текстурою схожі на традиційні продукти.

AquaCultured Foods планує вийти на ринок громадського харчування, ресторанів і роздрібної торгівлі. Наразі стартап збирає 1,5 мільйона доларів, що дозволить запустити від трьох до шести позицій у 1000 магазинах, зокрема попкорн з креветками у сфері громадського харчування, і завершити дослідження й розробку нової лінійки морепродуктів. AquaCultured Foods також прагне масштабувати виробництво та знайти «ключових працівників».

Рослинні мексиканські фаворити

А в інших місцях підприємці працюють над відтворенням традиційних регіональних страв, але не з м’яса, а рослин. Однією з таких компаній є компанія Plant Ranch Foods з Лос-Анджелеса. За словами генерального директора Гарі Уерта, стартап «заповнює потребу» на ринку білків рослинного походження з мексиканським смаком.

 «Наразі наші продукти не є по-справжньому мексиканськими, і вони не пропонують таку ж широку лінійку смаків, які ви знайдете на кухнях латиноамериканських сімей», — сказав він делегатам на заході Big Ideas Ventures. «Більшість страв у ресторанах — це взагалі не мексиканська, а шкідлива їжа».

Рішення Plant Ranch — надати «безкомпромісні, справжні мексиканські страви», які «виглядають і смакують» як традиційні.

Доступні продукти включають рослинний Al Pastor, який використовується в тако, буріто, тостах, тортах і фаршированих болгарських перцях. В його склад входять сейтан, перець чіпотле і веганський бульйон з яловичим смаком. Стартап також розробив альтернативи Pollo Asado і Carne Asada.

 «Наш Carnitas виглядає і смакує так, як повільно смажена свинина, а інші смаки – це тушковані та складні соуси, які відповідають традиційним спеціям і рецептам», – додав Уерта. Компанія описує свій процес як «багатоетапний», зі смаками, заснованими на «сімейних рецептах старших поколінь». На технологію подали попередній патент.

Plant Ranch зараз доступний у 20 штатах США. Шляхом додаткового фінансування стартап планує розширити свою діяльність у сфері роздрібної торгівлі та громадського харчування: «Ми почнемо тестувати більше готової їжі, охоплювати національні заклади громадського харчування і, зрештою, запустимо нові лінійки, зокрема класичні смаки американської та італійської кухонь ».

 Здоровіші м’ясні аналоги

Інший американський стартап зосереджується на охороні здоров’я в рослинному секторі, адже його вже не раз критикували за «надмірну переробленість» і недостатній рівень поживності.

 «Рослинний продукт не завжди означає здоровий», — сказала засновниця та генеральна директорка New Breed Meats Саманта Едвардс. «І, що навіть важливіше для споживачів, рослинне м’ясо не завжди має хороший смак».​

New Breed Meats виготовляється з нового протеїну – суміші білка гороху та  коричневого рису, з додаванням горохової клітковини, соняшникової олії та горохового крохмалю. Це робить його «більш поживним» і «надзвичайно смачним», а асортимент наразі включає бургери New Breed Burger і фарш New Breed Grounds. Останнє можна використовувати в тако, лазаньї, рослинних фрикадельках та для приготування піци.

Стартап стверджує, що є єдиним виробником рослинного м’яса під керівництвом темношкірих жінок. Він також орієнтується на дві ключові групи ринку: афроамериканців і флекситаріанців, адже вони надзвичайно швидко розвиваються та зростають. «Ці дві групи разом становлять понад 40% населення», — продовжила Едвардс.

З точки зору користі: асортимент New Breed Meats містить «на 40% менше інгредієнтів» і «на 75% менше насичених жирів», що, за словами генерального директора, означає, що стартап «готовий перемогти» своїх конкурентів.

«Ми віримо, що у нас є все для захоплення частки ринку завдяки нашому чудовому смаку, неймовірно м’ясистій текстурі та унікальному позиціюванню».

Щодо шляхів виходу на ринок, New Breed Meats орієнтується як на гастрономію, так і на роздрібну торгівлю. До 2022 року стартап планує отримати $1,3 млн, а до кінця 2025 компанія очікує отримати річний дохід у розмірі 82 мільйони доларів. Зараз компанія збирає 1 мільйон доларів, щоб «розширити виробництво, підтримати продажі та маркетинг, а також забезпечити поширення по всій країні».

Ось такі цікаві новинки на світовому ринку!

Джерело: Food Navigator

    UA Plant-Based
    Команда UA Plant-Based