Шаурма, фалафель, хот-доги зі шпинатною сосискою та навіть салати олів’є та шуба: київський веганський фастфуд набуває обертів завдяки таким закладам, як ШОШО VEGAN. Наразі у місті можна знайти чотири локації закладу, але на цьому власники не збираються зупинятися! ШОШО VEGAN є одним з перших рослинних закладів України у стилі вуличної їжі, який вже понад чотири роки підтверджує, що веганство — це смачно й доступно.
Власник закладу Арсенюк Тарас розповів представниці UA Plant-Based Софії, за що постійні клієнти люблять ШОШО VEGAN, про свої плани на майбутнє та основні цінності бізнесу.
Розкажіть що робить ваш заклад особливим. Чому саме ШОШО VEGAN варто відвідати у Києві?
Люди, які приходять до нас вперше, вражені великим асортиментом доступних веганських позицій. І при цьому — надзвичайно смачними, згідно з їхніми відгуками. А все тому що всі позиції в меню приготовані зі звичних продуктів: бобових, сої, овочів та зелені. Крім того, як і будь-який фастфуд, ми намагаємося максимально швидко приготувати замовлення наших клієнтів. А для любителів експериментувати в меню завжди з’являються цікаві новинки: наприклад, остання вибухова новинка — це зелені млинці з паштетом.
Яка позиція у меню найпопулярніша? І який ваш особистий фаворит?
У нас є дві позиції, які мають найбільший попит — це класичні бургер та фалафель. Я і сам їх полюбляю і тому розумію наших відвідувачів.
Чому саме вулична їжа? Чи хотіли б ви у майбутньому відкрити заклад іншого формату?
Ми обрали концепцію рослинної вуличної їжі, оскільки цей ринок в Україні практично пустує. Закладів вистачає, а от місць, де можна швидко отримати смачну та доступну веганську їжу – одиниці. Зараз ми якраз займаємося відкриттям маленького ресторану, який також буде 100% веганським. Хочемо зробити все максимально якісно, тому важко сказати коли в ШОШО VEGAN можна буде не лише смачно поїсти, але й комфортно відпочити. Але ми продовжуватимемо розвивати веганський фастфуд в Україні та, можливо, відкриємо точки в інших містах.
Скажіть, будь ласка, як були справи у вашого бізнесу в часи локдауну?
Під час першого локдауну справи йшли погано. Все було закрито, відвідувачів було дуже мало, і тому ми потрапили у складну фінансову ситуацію. Однак ми вирішили не здаватися та продовжувати бізнес, тож під час наступних локдаунів все було вже плюс мінус добре. Концепція їжа з собою і є нашим основним форматом, тож ми активно працювали, а наші постійні відвідувачі нас надзвичайно підтримали. Дякую кожному!
Якби ви могли дати одну пораду людям, які планують відкривати веган бізнес в Україні — що б це було?
Якщо ви захотіли займатись веган бізнесом — вперед, це дуже круто! Звичайно, це нелегкий шлях. Потрібно все детально вивчити та проаналізувати, спробувати різні напрямки. Наприклад, я можу сказати що досі не вистачає магазинів та супермаркетів. Головне не боятися. Ми зі своєї сторони завжди підтримуємо стартапи, які до нас звертаються. Готові продавати їхню продукцію в себе на локаціях, якщо вартість та якість відповідають нашим стандартам.
Чи є у вас постійні клієнти, які дотримуються традиційного харчування?
Клієнти, які не дотримуються веганської дієти, також наші часті гості і їм все подобається. Люди з офісів поруч приходять щодня за нашими супчиками та боулами, адже у нас є навіть спеціальні бізнес-ланчі за вигідною ціною. Є також випадкові перехожі, які просто хочуть щось поїсти. Є ті, хто цінує веган кухню, незалежно від свого типу харчування. Ми завжди раді як веганам, так і не веганам, і готові кожного нагодувати смачно.
Які основні цінності у ШОШО VEGAN і що мотивує вас розвивати свій бізнес?
Наша головна цінність — донести до людей, що неетично використовувати тварин у своїх корисливих цілях. Ми активно підтримуємо тих, хто також захищає тварин, у будь-якому напрямку. Ми хочемо показати, що веганство доступне кожному.
А основна мотивація — це наші клієнти. Ситуація у суспільстві показує, що молодь стає все більш свідомою з кожним роком. Тому ми впевнені, що наш бізнес розвивається у правильному напрямку!
Інтерв’ю провела: Софія Остимчук