Влітку цього року ми помітили на українському ринку новий бренд рослинних сосисок і фаршу. Виявилося, що це — переродження дистрибуційної компанії West Mills Вони швидко з’явилися в багатьох стравах київських ресторанів, а деякі нам вже вдалося спробувати. Сьогодні ми поспілкувалися з представниками MeetNoMeat та дізналися цікаві деталі про їхній новий бренд.
Розкажіть трішки про себе та свою команду. Яким бачите своє призначення?
Наша команда — це частина компанії West Mills, заснованої у 2019 році. Спочатку ми хотіли просто познайомити Україну з таким продуктом як рослинне м’ясо. І нам це вдалося — у 2019-му ми успішно представили в Україні всесвітній бренд Beyond Meat.
Як виникла ідея розпочати виробництво рослинного м’яса і чому саме рослинне м’ясо?
Як з’ясувалося пізніше, цінник на Beyond Meat був занадто високим для місцевого ринку. Це поступово підштовхнуло нас до ідеї розробки власного рослинного м’яса. Ми хотіли зробити продукт не менш якісним, але більш доступним.
У складі вашої продукції, крім класичного соєвого, є картопляний і гороховий білок. Розкажіть чому ви обрали саме таку основу та які у неї переваги?
Ми також взяли соєво-пшеничний білок, адже спочатку не змогли знайти якісний гороховий білок в Україні. Щобільше, ми постійно моніторимо досвід наших європейських колег. Технології у виробництві рослинного м’яса, на щастя, розвиваються дуже швидко. Так ми запозичили у інгредієнти картопляний білок. Це дозволило підтримати продукт на потрібному рівні якості та не здорожчувати його для кінцевого покупця.
З яким проблемами стикались при перших запусках виробництва?
Насправді приготувати рослинне м’ясо вдома в об’ємі, наприклад, 500 грамів — реально. Але коли ти ставиш виробництво на конвеєр, все набагато складніше. Тому ми з технологами дійсно витратили багато часу та спроб на вивірення нашої рецептури. Доводилося багато експериментувати, щоб зрештою створити якісне рослинне м’ясо у потрібних обсягах.
Наприклад, ми використовуємо лише натуральні барвники. Але з часом з’ясувалося, що після заморожування такий продукт сильно втрачає колір. Так нам довелося утилізувати цілу тонну продукції, адже її колір не відповідав потрібному. І довелося експериментувати ще декілька разів, поки не досягли потрібного результату.
Як виглядає процес створення продуктів MeetNotMeat?
Рослинного м’яса на ринку вистачає тому ми дивилися передовсім у сторону форматів. Так ми звернули увагу на сосиски, адже досі їх розробляли лише з сейтану. І зробили перші рослинні сосиски без глютена. Так само з фаршем або котлетами. Ми також мали запит від мережі закладів з шаурмою та спеціально для них знайшли нову форму — «сардельку» для кебабу.
Ми намагаємося аналізувати та створювати нове. Також важливо відзначити, що під час розробки ми звертаємося до докторів медичних наук в Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва. Саме вони ще глибше консультують нас стосовно складу та окремих елементів. І хоч в Україні регуляція виробництва продуктів кульгає, всі наші інгредієнти — сертифіковані, відповідають нормам, перевірені та зареєстровані в Укрметртестстандарт.
Які ваші переваги над конкурентами в даному сегменті рослинного м’яса?
По-перше, у нас є сосиска з горохового та картопляного протеїну.
По-друге, ми додали в фарш морські водорості, які нам порадили саме в Інституті Марзєєва. Тому наш фарш сповнений йодом, магнієм, а також вітамінами B1, B2, B12, D та іншими елементами.
А по-третє, у фарші ми використовуємо три види білку. Це дозволило нам отримати 14.8 грамів білків на 100 грамів продукту.
Ну і найголовніше, що відрізняє нас від більшості конкурентів. Ми — великі. Наша потужність вже зараз — 3 тонни на добу. Ми сертифіковані, бо ми є велике виробництво, а не крафтове. Над нашими продуктами працюють кращі українські технологи у співпраці з європейськими колегами. І все це — за українською ціною.
Чи відчуваєте, що в Україну приходить тренд на рослинне харчування? І які ваші очікування, щодо цього?
Звичайно, тренд є і він сильнішає. Ми вважаємо, що вже за 10 років у кожному ресторані буде альтернатива у вигляді рослинного м’яса. Так само буде і в супермаркетах — люди матимуть змогу обирати, а рослинне м’ясо більше не буде рідкістю. Його не потрібно буде вишукувати — воно буде популярним та вагомим серед інших продуктів.
На який сегмент ринку орієнтуєтесь для реалізації вашої продукції (ресторани/кафе/власний продаж)?
Зараз ми на стадії перемовин з великими мережами українських кафе та ресторанів. Це наша перша позиція. Далі підемо в великий ритейл.
Де можна придбати MeetNotMeat на сьогодні і де бачите свою продукцію в майбутньому?
MeatNotMeat можна замовити на нашому сайті. А страви з MeatNotMeat вже можна скуштувати в Green13, Вегануті, Beyond Burger, Burger Station, Автостанція та Greenly, наприклад.
Також саме наш продукт можуть скуштувати гості Intercontinental у Києві. Для нас велика честь щоразу дивувати іноземних гостей якістю українського рослинного м’яса.
Чи вважаєте ви перспективним бізнес, що пов’язаний з рослинним харчуванням в Україні?
Звичайно, адже ми інвестуємо в виробництво та ринок. Ми бачимо потенціал у рослинному харчуванні не тільки в Європі. Українці щороку все більш переглядають свої звички у їжі. І рослинне харчування як у нас, так і у світі зростає щорічно.