MAOSFOOD — невеличкий магазин, котрий відкрили в Києві дві подруги у 2018 році. Крамничка спеціалізується на вегетаріанському харчуванні та має в асортименті понад 300 рослинних продуктів. Сьогодні розкажемо вам більше про магазин і його засновниць Ольгу та Юлю.
Почнемо з назви: чому Maosfood?
Дуже багато людей, почувши назву, перепитують і уточнюють «мишача їжа?». Нас це дуже веселить. Однак насправді все просто: назва походить з поєднання прізвищ інвесторів.
Які ваші основні причини створити рослинний бізнес? Які були чи є основні складнощі?
Наш світ не стоїть на місці. Сьогодні вже існує багато підтверджень користі рослинного харчування та його позитивного впливу при лікуванні хвороб. Саме тому воно й полягло в основу наших принципів. Щодо складнощів… Вони були та є, просто змінюються. Багато людей прискіпливо ставляться до веганської їжі та стають нашими клієнтами тільки в період посту. Часто вони відмічають легкість у шлунку та загалом краще самопочуття, проте повністю перейти на рослинне харчування не бажають.
Є також ще одна проблема: на жаль, більшість смачних і цікавих рослинних продуктів імпортні. Розмитнюючи їх, собівартість зростає і не всі спроможні їх спробувати. Багато класних продуктів виробляється, наприклад, в Росії, проте зі зрозумілих причин їх немає в нашому асортименті. Ну і, звісно, пандемія також впливає на нашу роботи.
Чому обрали саме такий формат? Чи плануєте розширюватися або додавати нові позиції до асортименту?
Спочатку ми працювали лише в форматі сайту. Згодом ризикнули відкрити власний простір, адже всі ми полюбляємо потримати продукт у руках, подивитися на нього та й просто поспілкуватися. Ми завжди ділимося з клієнтами рецептами й порадами, консультуємо в разі потреби. Тож обов’язково завітайте до нас!
А наш асортимент постійно доповнюється. Можливо не зовсім так, як хотілося б (ми прагнемо більшої ексклюзивності), але карантин вніс свої корективи… Щиро кажучи, наразі ми ніби тримаємося на воді, а поплисти ще не вдається… Але ми докладаємо максимум зусиль для розвитку. Скоріше хочеться стабілізації у світі та щоб всі були здорові. А ми ще заявимо про себе ?
За яким принципом обирали асортимент для магазину? Які продукти ваші улюблені з асортименту? А які – фаворити ваших клієнтів?
Основний принцип: якщо подобається нам, то сподобається і клієнтам. Якщо ми скуштували продукт і нам він дійсно смакував, то можна бути впевненими, що ледве не кожен другий гість його купить. Ну і, звісно, додаємо до асортименту те, про що люди часто запитують.
А от фаворитів у нас дуже багато! Серед них фарш українського виробника EatMeAt, соуси Vesa (особливо песто), соєві NewJerky, веганські сири (особливо фета і чедер)…та ще багато іншого.
Чи відчуваєте, що в Україну приходить тренд на рослинне харчування? Вважаєте, що робота у цій сфері є перспективною?
Безперечно, розвиток в Україні присутній і це приємно. Звісно це перспективна сфера! Проте вже не зовсім нова, тож конкуренція зростає. Але це добре, адже сяяти потрібно на фоні.
Які ще рослинні продукти вам хотілося б бачити на полицях свого магазину?
Не будемо розкривати карти. Єдине, що скажемо: ми докладаємо чимало зусиль, щоб усі новинки та цікаві товари були присутні в нашому асортименті. Тож слідкуйте за оновленнями!
Що може зробити свідомий бізнес і кожна людина персонально аби зберегти нашу планету для майбутніх поколінь?
Відмовитись від чеків, целофану, пластику, вживати рослинну їжу…
Яким ви бачите свій магазин через п’ять років?
Хочемо мати як мінімум три магазини в Києві! А потім, можливо, і франшизу в інших містах… На все потрібен час та інвестиції. Але передовсім ми хочемо бачити наших улюблених клієнтів — людей, котрі з нами всі ці роки, і щоб їх ставало тільки більше.
А яким вбачаєте рослинне майбутнє України?
Ми переконані, що рослинне майбутнє не за горами. Приємно, що на ринку України з’являються нові виробники рослинної їжі, екотоварів. Чим більше свідомих громадян — тим ближче це майбутнє. Тож докладаймо зусиль разом!