Mama Vegan — «Сніжна куля добра покотиться у світле майбутнє»

Наприкінці 2020 року, коли кафе й ресторани зачинялися ледве не щодня, в Києві відкрилася нова точка швидкого рослинного харчування — Mama Vegan. Пройшло кілька місяців, і заклад нагодував сотні задоволених клієнтів, а меню поповнилося десятком нових смачних страв. Ми поспілкувалися зі співзасновниками Алексом (котрий також SMM-менеджер кафе) і Дімою (виконавчим директором) та дізналися багато цікавого про новий бізнес і їхні плани на майбутнє. Познайомимося?

Чому Mama Vegan?

Діма. Ми довго думали про це, адже назва дуже важлива. Слово «Мама» викликає довіру, яку ми виправдовуємо. Також було важливо, щоб наш напрямок був зрозумілий відразу, а не з написів дрібним текстом чи складу страв. Щоб прочитавши нашу назву, ви вже зрозуміли, що ми вегани. Тому і Mama Vegan.

Алекс. Тут також зіграло роль те, що я свою маму перевів на рослинну дієту. До того ж хто як не мама завжди смачно нагодує? Ось і ми викликалися всіх нагодувати смачними стравами, що 100% на рослинній основі. Смачно, як у мами вдома, Mama Vegan.

Які ваші основні причини створити повністю рослинний бізнес? 

Діма. Причин дуже багато, але є дві основних. По-перше, рослинний бізнес наразі потребує популяризації серед людей, адже багато хто навіть не розуміє, що веганські страви можуть бути смачними. А по-друге, ми хотіли створити місце, де є можливість смачно, а головне корисно поїсти. Судячи з відгуків наших клієнтів, нам це вдалося.

Алекс. В мене також є дві основні причини. Ми хотіли завжди мати можливість смачно поїсти та бути впевненими, що страви 100% рослинні та приготовлені з якісних продуктів. А також хотіли дати таку можливість всім охочим харчуватися корисно: не тільки для нашого тіла, а й для навколишнього середовища. Коли усвідомлюєш, що заради твоєї трапези ніхто не постраждав, все автоматично стає ще смачнішим. Короче кажучи, один позитив 🙂

Чому обрали саме такий формат закладу? Чи плануєте розширюватися або додавати нові опції в меню?

Діма. Наразі не найкращий період для початку нового бізнесу. Особливо заклади харчування переживають не найлегші часи. Тому ми обрали формат, при якому є можливість працювати на виніс, а також давати нашим клієнтам можливість у будь-який момент смачно та корисно поїсти. Щодо розширення, то планів дуже багато! Це й нові локації, і нові формати закладів і страв — все це попереду.

Алекс. А ще, саме такий формат закладу дозволяє нам створювати по-справжньому смачні страви, як у ресторані, але за доступними цінами стрітфуду. У наших планах ще багато ідей з розвитку бренду: нові локації на правому березі та розробка нових страв. Наразі ми з нашою командою кухарів створюємо такі рослинні новинки, як веганська піца, вег-пельмені, різноманітні соуси та солодощі.

Які страви з меню Mama Vegan фаворити ваших гостей?

Діма. На цей час серед фаворитів у нашому меню Лаваш-рол фалафель із хумусом та Бургер Хепі-Чікен.

Чи відчуваєте, що в Україну приходить тренд на рослинне харчування? Вважаєте, що робота у цій сфері є перспективною?

Алекс. Ви знаєте, для всіх слово «тренд» звучить по різному. Для когось воно означає бути в моді — це щось круте та дуже привабливе. Для нас бути в тренді означає розвиватися у сфері харчування людей, і ми докладаємо багато зусиль, щоб страждало якомога менше тварин. Ми вважаємо, що тенденції веганства будуть розвиватися в майбутньому не тільки в Україні, а й у всьому світі. Адже кожного року все більше й більше людей обирають рослинне харчування.

Діма. Люди, отримавши доступ до інформації, починають розуміти, що стереотипи про наше харчування, які нам нав’язували багато років, вже не є актуальними. Це відбувається не тільки в Україні, а й в усьому світі. Поширюючи знання, які ми отримали на шляху до веганства, ми прокладаємо шлях до розвитку здорової нації.

Які ще рослинні продукти вам хотілося б бачити на полицях українських магазинів? А яких закладів не вистачає?

Діма. У цьому напрямку у нас дуже багато ідей, оскільки наразі вегани в більшості випадків мають обмежений вибір. Просто подумайте наскільки просто вийти в магазин і щось купити з готової продукції, окрім овочів і фруктів? Попит є, а товарів немає, і треба це змінювати. Коли ми розробляли наше меню, одним із критеріїв було те, щоб наші страви були до смаку людям, які не є веганами. Щоб вони могли оцінити, що ці страви смачні, а переходити на рослинне харчування не страшно.

Алекс. Скоро на полицях українських магазинів ви побачите нашу рослинну продукцію! А взагалі хотілося б бачити більше закладів зі смачною рослинною кухнею.

Що може зробити свідомий бізнес і кожна людина персонально аби зберегти нашу планету для майбутніх поколінь?

Діма. Це дуже складне питання і на відповідь може піти не одне інтерв’ю. Якщо в цілому, то є стара добра приказка: чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять. Потрібно для початку змінювати менталітет: не дивитись на сусіда, а починати зміни з себе.

Яким ви бачите свій заклад через п’ять років? 

Діма. Через 5 років ми хочемо бачити Мama Vegan торговою маркою, котра буде на полицях як великих супермаркетів, так і маленьких магазинів біля дому. Також хочеться бути максимально близькими до наших споживачів у всіх форматах: у точках, що працюють через віконце, а також у кафе, де можна затишно посидіти та посмакувати їжею. Аби наші віртуозні кухарі могли здивувати своєю фантазією та нестандартним підходом.

А яким вбачаєте рослинне майбутнє України? 

Алекс. Ми вже спостерігаємо велику активність молоді по всій Україні. Вони займаються непростою справою, доносячи до людей, що насправді відбувається з тваринами та як це шкодить всім нам і нашій планеті. Через 10 років це вже будуть дорослі свідомі люди, котрі створюють сім’ї, де буде нормою харчуватися рослинами. Свідомої молоді стане ще більше, тож я бачу тільки позитивний розвиток України та українців. А рослинне майбутнє — це коли люди стануть більш усвідомлені, стане більше людей, які хочуть допомагати одне одному та нашим братам меншим. Нам потрібно почати, а далі  сніжна куля добра покотиться у світле майбутнє.

Alevtyna Kozachok
Координаторка UA Plant-Based