«Майбутнє за рослинною їжею» – скільки разів цей слоган лунав у наших постах на Facebook, описах в Instagram або навіть в новоспеченому Twitter, складно підрахувати. Ми повторюємо це як мантру, тому що ми глибоко переконані в правильності цього твердження. Минулий 2017 рік став тим роком, в якому веганство стало мейнстрімом: McDonald’s тестує веганські бургери в Фінляндії, які користуються великою популярністю, а британська Pizza Hut пропонує своїм гостям вибір веганського сиру.
У Польщі справи йдуть не гірше, тому що вітчизняні компанії успішно наздоганяють рослинний тренд. У 2017 році мережа Meat & Fit запропонувала дев’ять варіантів рослинних бургерів. Перша в Польщі веганська бургерна Krowarzywa відкрила чотири нових ресторани в різних польських містах і планує відкрити більше. Іноді в магазинах Lidl з’являються такі рослинні продукти, як веганське морозиво або піца, і вони розходяться, як гарячі пиріжки, а фотографії веганських страв прорвалися в соціальні мережі. Якщо, незважаючи на наведені аргументи, ви все ще вагаєтеся, що майбутнє буде за рослинною їжею, можливо, вас переконають бізнес-гіганти, які поділяють нашу думку.
Том Хейс, президент Tyson Foods – одного з найбільших виробників м’яса в світі, незабаром після вступу на посаду голови компанії, в інтерв’ю телекомпанії США FOX Business, сказав:
«Коли ми подивимося на дані Продовольчої і сільськогосподарської організації Об’єднаних Націй, ми побачимо, що споживання білка в світі зростає. Більш того, споживання рослинного білка зростає трохи швидше, ніж тваринного білка. Я думаю, що ця різниця буде збільшуватися на користь рослинного білка».
Заява Тома Хейс не «порожні слова». Компанія зробила висновки і вже задіює свої ресурси у двох стартапах. Першим з них є Beyond Meat, який займається розробкою рослинних альтернатив м’ясу. Бургери цієї компанії мають смак яловичини, хоча в них немає ні грама м’яса. У США вони були так добре прийняті, що їх подають в більш ніж 450 ресторанах TGI Fridays.
Ще одним стартапом, в який інвестує гігантська Tyson Foods, є мемфіське м’ясо, яке пов’язане з Силіконової долиною, що працює над чистим м’ясом, тобто очищеним від культури тканин. Перші результати їх роботи можна було спостерігати в 2016 році. В даний час компанія фокусується на мінімізації виробничих витрат і оголошує, що готові продукти, як очікується, з’являться в продажу в кінці 2018 року.
Ще один відомий інвестор згаданих стартапів – Білл Гейтс. Співзасновник Microsoft одного разу сказав: «The future of meat is vegan» (вільний переклад – «Майбутнє м’яса за рослинами»). Не дивно, що він вкладає кошти в пошук альтернатив м’яса.
Однак це ще не все. Цього року Tayson Food запустила власну промислову лінію продуктів «Green Street». Один з найбільших виробників м’яса в світі не применшує потенціал «рослинного тренда» на продовольчому ринку.
У свою чергу, Лі Кашинг – бізнесмен з Гонконгу, інвестує в запуск Impossible Foods, який, як і Beyond Meat, працює над рослинною альтернативою м’ясу, створюючи м’ясної бургер, що базується виключно на рослинних інгредієнтах.
Це всього лише три приклади. Інвесторів, які поділяють нашу думку про те, що майбутнє за рослинною їжею, набагато більше. Ми віримо, що з їх допомогою це майбутнє не так далеко.