Тест, який мають пройти всі альтернативи морепродуктів — це смак

Морепродукти та молюски складають 20% спільного ринку м’яса та риби. Їхні ж рослинні версії складають всього 1% загального ринку рослинних альтернатив, хоча нове дослідження показує, що споживачі в цілому до них готові, якщо вони пропонуватимуть схожий смак і користь для здоров’я.

Наразі, у 2021 році, об’єм ринку продуктів на рослинній основі США складає 7 мільярдів доларів, у порівнянні з 5,5 мільярдами у 2019. Згідно з даними Майкла Роббінса з Plant Based Foods Association, продажі морепродуктів на рослинній основі зросли у 2020 році на 23% та становили 12 мільйонів доларів.

Як пишеться у звіті від GFI «Choosing alternative seafood: Key insights from research on consumer needs, preferences, and motivations», головним ключем зростання продажів рослинних морепродуктів є підвищення обізнаності споживачів.

Близько 87% респондентів знайомі з яловичиною на рослинній основі, однак лише 62% знали про існування рослинної альтернативи морепродуктів. Після того, як вони дізналися про такі альтернативи, 42% споживачів відзначили їх як привабливі, та 43% можливо купили б їх у майбутньому. Люди більше сумніваються стосовно культивованих морепродуктів: 35% вважають їх привабливими, і 38% можливо придбали б їх у майбутньому.

Як і очікувалося, люди, котрі не переймаються своїм вживанням продуктів тваринного походження, найменше зацікавлені в альтернативних морепродуктах. Тоді як флекситаріанці, пескетаріанці та вегетаріанці проявляють до них найбільший інтерес.

«В далекій перспективі захват сегменту “всеїдних” споживачів потребуватиме надання їм дійсно знайомого продукту», – сказано у звіті. Привабити до вживання альтернативних морепродуктів допоможе їхня корисність для здоров’я та навколишнього середовища.

Наразі споживачі найбільше зацікавлені у зниженні пластикового забруднення та збереження океанічного середовища. Але для них також важливі переваги морепродуктів для здоров’я, пов’язані з білком та жирними омега-3 кислотами, що містять морепродукти.

Але спочатку у споживачів має сформуватись позитивне враження про смак альтернативних морепродуктів. Лише тоді аргументи про їхню користь зможуть підвищити сприйняття споживачами цих альтернатив.

Як зазначено у звіті Power of Seafood 2021, більшість (59%) постійних споживачів морепродуктів (тих, хто вживає морепродукти мінімум двічі на тиждень) спробували б їх рослинні альтернативи. А з тих, хто споживає морепродукти рідше, спробувати морепродукти на рослинній основі готова лише третя частина.

Типовим споживачем морепродуктів на рослинній основі є білий чоловік, з високим сімейним доходом (понад 105 тисяч доларів на рік), з вищою освітою та, ймовірно, з дітьми. А більша частина людей, які зацікавились альтернативними морепродуктами, під час пандемії їли більше різної риби та молюсків, зокрема нових видів.

Ряд стартапів та харчових гігантів оголосили про плани випустити альтернативні морепродукти на рослинній основі. Наприклад, компанія Nestlé випустила рослинний тунець, а виробник альтернативних морепродуктів Good Catch минулого року відкрив спеціалізований завод у штаті Огайо. У 2019 році з’явився новий бренд рослинної риби Novish, а у квітні стартап BlueNalu уклав угоду з гігантом Thai Union та конгломератом Mitsubishi для спільного вивчення потенціалу культивованих морепродуктів на ринку Азії.

Це схоже на початок чогось грандіозного! Чи не так?


Джерело: IntraFish
Переклад: Марія Стужук

    UA Plant-Based
    Команда UA Plant-Based