Нещодавно кондитерська компанія АВК здивувала всіх, випустивши на український ринок рослинні котлети Dreameat. Виявилося, що їхні секретні розробки альтернативного м’яса тривали вже довго: після того, як CEO компанії Володимир Авраменко отримав досвід, що цілком змінив його погляд на харчову індустрію. Дізнавайтеся більше про історію створення Dreameat та плани компанії на майбутнє з інтерв’ю Володимира Авраменка.
Чому кондитерська фабрика АВК випустила рослинне м’ясо? Що спонукало вас до такого рішення?
Займаючись кондитерським бізнесом, я щороку відвідував найбільші у світі харчові виставки і був завжди натхненний надможливостями людського інтелекту та масштабами цих презентацій: кілометри найсучаснішого, найкращого у світі обладнання, створеного людиною. І щороку я бачив прогрес у цьому напрямку. І відчував пахощі шоколаду у повітрі. Всі усміхалися і були щасливі.
Але одного разу я був шокований, коли відвідав виставку м’ясної промисловості. Я йшов величезним приміщенням і вперше відчував інші запахи — НЕ шоколадні, а запах вбитих тварин. Трупи тварин висіли праворуч та ліворуч, і вся міць сучасних машин була спрямована на їх переробку: порубати, розчленувати і переробити для того, щоб людині потім смакувало і вона отримала більше емоцій.
Я був неймовірно вражений. Адже, ринок м’ясної промисловості величезний. За статистикою протягом року у світі вбивають близько 70 млрд. тварин. Тоді я згадав про експерименти з рослинним білком на французькому заводі Фарматон, і у мене назрів план: як перейти від філософських думок до активних дій. І вже у 2013 році ми активно почали працювати над розробкою рецептур з рослинним білком. Співпрацювали з французькими розробниками і канадським інститутом, що займається рослинними білками.
Я пишаюся тим, що компанія АВК перетнула рубікон: зросла і перестала бути тільки кондитерською. Тепер АВК — продуктова компанія. Ми випустили продукт, що зробить прорив на ринку рослинного харчування. Після свого посту у фейсбуці про запуск м’яса DREAMEAT я отримав безліч позитивних відгуків, пропозицій і зрозумів — ми на правильному шляху.
І продовжимо активно рухатися у цьому напрямку, грамотно створюючи здоровий і смачний продукт з урахуванням нашого 30-річного досвіду.
На кого ви орієнтувалися, створюючи рослинне м’ясо?
Не зрозуміло, чому суспільство й досі ігнорує своє харчування, адже ще грецькі мудреці казали: “Ми те, що ми їмо”. А ось ЩО ми їмо — мене, як харчовика, дуже турбує. Тому я піклуюся про своє здоров’я, про здоров’я своєї родини, про своїх співробітників і про людство в цілому, певно.
Коли буваю за кордоном у відрядженнях, на зустрічах з партнерами, зауважую, що в Україні вкрай мало виробництв, які готові радикально змінювати напрямок своєї діяльності, створювати абсолютно нові продукти, які відповідають трендам і потребам сучасного світу. Зараз, особливо в нашій країні, м’ясо — не м’ясо. Антибіотики, гормони росту і, зазвичай, холестерин. А людям потрібна здорова їжа!
Спочатку у нашому кондитерському бізнесі, у виробництві шоколадних виробів і в нових розробках, зокрема у здоровому снеку Brunch, і у рослинному м’ясі ми прагнули використовувати тільки здорові та збалансовані інгредієнти. Людині для засвоєння необхідно отримувати жири, білки і вуглеводи у певній пропорції. І ми дуже багато працювали, щоб рослинне м’ясо DREAMEAT було збалансованим для травлення людини. Ще, звичайно, прагнули, аби воно мало звичну текстуру. І, звісно ж, смакувало не згірше за звичайне.
І за цим продуктом майбутнє!
Рослинне м’ясо корисніше, ніж м’ясо тваринного походження?
Ми створили і запустили рослинне м’ясо і знаємо напевно, що цей продукт очікували на ринку. І абсолютно впевнені у тому, що він позитивно вплине на здоров’я суспільства.
Ми представили ринку 100% рослинний продукт без антибіотиків і гормонів росту. М’ясо DREAMEAT не містить штучних барвників, синтетичних компонентів, інгредієнтів тваринного походження і холестерину.
До того ж це не просто рослинний білок — ми підійшли ґрунтовніше. Ми занурилися до амінокислот. І саме завдяки комбінації ряду рослинних злакових отримали збалансований за амінокислотним складом білок, який необхідний людині для здоров’я. Наш новий інноваційний рослинний продукт безсумнівно підвищить рівень культури харчування та здоров’я нації.
На пакуванні DREAMEAT вказане ваше прізвище AVRAMENKO — що це означає?
Колись я визначив свою мету і живу цією ідеєю вже 30 років. І якщо подивитися на історію людства, в першу чергу, на розвинені країни — більшість успішних брендів, які ми знаємо, як правило, персоніфіковані.
Якщо мова йде про сімейну компанію, то продукти, які вона виробляє — це передусім відповідальність сім’ї. Я особисто тестую наші новинки, щодня на роботі даю коментарі технологам, маркетологам, відділу закупівель. Я пробую і порівнюю, відповідаю на запитання собі: чи готовий сам це їсти, годувати нашими продуктами свою родину? І якщо готовий — цей продукт обов’язково побачить світ.
Люди повинні знати, хто виробляє продукт і довіряти тому, хто їх годує. Це те, чим я живу. Це — моя мета і я щасливий, що роблю це.
А ще, я вірю у продовження цієї справи.
Для кого ваш продукт? Кого ви бачите серед споживачів DREAMEAT?
Для всіх!
Він абсолютно підходить і вегетаріанцям, і м’ясоїдам. Але ми не хочемо нікого обмежувати, свідомо ставити клеймо або ділити людей на категорії.
Цей продукт — прояв філософії компанії АВК, суть якої полягає у тому, що потрібно дбати про дві речі — особисте здоров’я та здоров’я планети. Ми не хочемо дорікати комусь його власним раціоном. Але спонукати людей до переходу на рослинне харчування — необхідно. Це своєрідна місія. Перехід людства на рослинне харчування з часом неминучий. Тож чому б не почати вже зараз, вживаючи смачні і корисні продукти.
DREAMEAT — продукт, який повинен дати людині імпульс замислитися про минуле, сьогодення й майбутнє. Ми використовуємо силу білка і корисні властивості рослин для створення смачних рослинних альтернатив м’ясу, щоб вам ніколи не довелося відмовлятися від улюблених страв.
І ми, звичайно, вже розширюємо лінійку. Готуємо до запуску інші рослинні продукти! Ми віримо, що цей продукт зацікавить споживачів і партнерів не тільки в нашій країні, а й за кордоном.